Köp - och Leveransvillkor

Nedan hittar ni information om våra köpvillkor och leveranser.

Generellt

Fraktavgift 79 kr. Fri frakt på beställningar över 500 kr. 

  •  Alla priser i webbutiken är inklusive moms.
  •  Alla varor förblir Vitamix Sveriges (Lindenbaum Agenturer AB) egendom tills full betalning mottagits.
  •  Alla bedrägeriförsök polisanmäls alltid. Vår butik förbehåller sig rätten att häva ett köp vid misstankar om bedrägeri.
  •  Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på hemsidan.

Betalningsmetoder

Du väljer betalningssätt i kassan. Betalningsmetoderna är fakturabetalning, kontokredit (delbetalning och flexibel delbetalning), Swish samt kort- eller bankbetalning. Det kostar inget att använda Checkout men eventuella skatter eller avgifter kan tillkomma beroende av det betalsätt du väljer. Läs mer om Sveas allmänna villkor här.

Kortbetaling Visa, Mastercard och American Express.

Du kan alltid känna dig trygg när du betalar med kort hos oss. Vi samarbetar med Svea Bank via en PCI-DSS-certifierad lösning. När du betalar med kort blir du skickad till en säker sida via SSL-certifikat, där du tryggt kan uppge i din kortinformation och genomföra betalningen. När betalningen är godkänd skickas du tillbaka till vitamixsverige.se där du får en bekräftelse på att köpet är genomfört.

Fakturabetalning med Svea Bank.

Faktura: Svea Bank hanterar fakturabetalningar. Kreditprövning kan göras. Förfallodatum är 14 dagar för privatkunder och 30 dagar för företagskunder. Dröjsmålsränta och påminnelseavgift tillkommer vid sen betalning. Läs mer om deras villkor för betalning med faktura här.

Delbetalning med Svea Bank.

Vi erbjuder i samarbete med Svea Bank möjlighet att dela upp din betalning. Se villkor här.

Leveranser

Vi skickar alla våra paket med DB Schenker eller DHL till ombud. Normal leveranstid är 2-4 vardagar från vårt lager. Observera att längre leveranstider kan förekomma under jul och nyår, samt under sommarmånaderna.

Ej hämtade paket

Vi debiterar 300 kronor för varor som inte blir uthämtade. Om du ångrar beställningen när paketet redan har skickats från oss måste du hämta ut det och returnera det tillbaka till oss, annars registreras paketet som ej mottaget och debiteras automatiskt.

Transportskador

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketen och/eller innehållet skadat när du mottager den, ska det rapporteras omedelbart på plats. Har du öppnat paketet och upptäcker att något är skadat ber vi dig ta en bild som visar skadan och bifoga den i ett mail till: info@lindenbaum.se.

När du returnerar paket till oss står du själv for transportrisken. Om varan är skadad ska du skicka tillbaka den till oss, så skickar vi en ny produkt. Vi står för fraktkostnaden när det gäller skadade paket.

Ångerrätt

Kunden har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med lagen för alla köpavtal av varor som sker via webb och annan försäljning utanför fast försäljningsort.  Ångerrätten gäller endast om varan och originalemballaget är oförstört, men i enlighet med lagen har kunden alltid rätt att hantera varan på det sätt som är nödvändigt för att upptäcka egenskaper och funktion.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en vara till oss betalar vi tillbaka beloppet för köpet med avdrag för frakt på 79 kr. Men vi har även rätt att göra avdrag för eventuella värdeförluster som har uppstått av onödig användning av produkten i syfte att prova dess egenskaper och funktion. Värdeförlusten bedöms från fall till fall. Ångerperioden börjar gälla från den dagen kunden mottager varan.

Du som kund har ansvar för risken vid returfrakt: denna risken inkluderar bland annat om produkten skadas eller försvinner under transport.

Vi kan endast hjälpa med ångerköp som gjorts via denna webbutik, om produkten är köpt utav en återförsäljare behöver returen ske där köpet genomförts. 

Reklamationsrätt

Som kund har du enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en vara om det skulle visa sig att den har ett ursprungligt fel eller brist. Reklamationsrätten gäller under en period av upp till tre år från det att du mottagit varan, vilket innebär att du kan anmäla fel som fanns redan vid köptillfället även om felet visar sig senare. Vid reklamation ber vi dig kontakta oss genom att maila oss. Ange ordernummer samt en kort beskrivning av felet – gärna med foton som visar problemet. Vi utvärderar därefter reklamationen och, vid godkänt fel, erbjuder vi reparation, utbyte eller återbetalning. Vid retur av en reklamationsvara står vi för den nödvändiga returkostnaden. Om du har några frågor kring hur du går tillväga med en reklamation är du alltid välkommen att kontakta oss för vidare information.

Retur

För att göra en retur måste du alltid ta kontakt med vår kundservice info@lindenbaum.se.

Läs om vår Integritetspolicy HÄR.